Laura Pallàs

Pallàs, Laura

És pianista, musicòloga, pedagoga i compositora. Llicenciada en Història i ciències de la música per la Universitat Autònoma de Barcelona (1999), DESE, Màster i DEA en Musicologia (UAB, 2002, 2003 i 2004 respectivament). 

Professora de Grau Superior de Solfeig, Piano, Música de Cambra i Composició (Conservatori Superior de Música del Liceu, 2001, 2002, 2003 i 2004 respectivament). Becada pel Ministeri de Ciència i Tecnologia dins el programa de beques FPI (Formació de Personal Investigador) al Departament de Musicologia del CSIC a Barcelona i en estades d’investigació i pràctiques a la Bayerische Staadtsbibliotek  i la Ludwig-Maximilians Universität de München (2000), la Zentral-Redaktion RISM a Frankfurt (2001) i l’Archivo del Real Monasterio de San Lorenzo del Escorial (2002 i 2004). Ha participat en els projectes d’investigació “La circulació de la música en l’Antiga Corona d’Aragó, 1600-1850” (CSIC, 2000-2003) i "La versió barcelonina del Cosí fan tutte (1798)" (UAB, 2012-13). Actualment, realitza la tesi doctoral estudiant la música de tecla a Catalunya de finals del segle XVIII i principis del XIX. També és professora al Conservatori Professional de Música de Girona i membre del Cor de Cambra de la Diputació de Girona.

Línies de recerca

  • Música per a piano i pianos històrics
  • Tradició pianística catalana
  • Música del segle XVIII
  • Catalogació de fons musicals
  • Codicologia

 Publicacions destacades

  • “Così fan tutte. El manuscrit de la versió barcelonina (1798)”, Esmuc digital, núm. 18, maig 2013.
  • Xavier Montsalvatge, una estètica des de la premsa. Selecció d’articles de crítica musical, Diputació de Girona, Girona, 2012. (Editora, juntament amb Joan Gay i Josep Pujol)
  • La música litúrgica del P. Antoni Soler (1729-1783). Catàleg crític (UAB, 2003)  (Tesina)
  • LORENTE, Andrés; El porque de la música (Alcalà de Henares. Nicolás de Xamares, 1672), a càrrec de José Vicente GONZÁLEZ VALLE, Barcelona, CSIC, col.lecció “Textos Universitarios”, 2002 (col·laboradora de l’edició facsímil)
  • “Els concursos de sardanes com a model social” a Actas del V y VI congresos de la Sociedad de Etnomusicología, Rentería 1999 i Faro 2000. Publicaciones de la Sociedad de Etnomusicología, 2002, p.399-413.