ESMUC
> L'Escola
> Departaments
> Teoria, Composició i Direcció
> Assignatures
> Tècniques de composició dels segles XX i XXI
Tècniques de composició dels segles XX i XXI
Dades generals
Nom de l'assignatura | Tècniques de composició dels segles XX-XXI | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 1r i 2n quadrimestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 45 Altres hores presencials: 5 Hores per treballs dirigits (no presencials): 5 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 35 |
|
Professor/a | Professor convidat | ||
Departament | Teoria, Composició i Direcció |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Tècniques compositives III i composició principal 6.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Consultar document general de Competències-Matèries.
Resultats aprenentatge (objectius generals)
Consultar document general de Resultats-Matèries.
Objectius concrets de l’assignatura
- Aplicar les principals tècniques i mètodes de construcció i organització musical desenvolupats al llarg del segle XX fins a l’actualitat.
- Seleccionar les tècniques a utilitzar en el procés de composició valorant la seva coherència estilística i formal en relació a l’aproximació estètica i musical que es persegueix.
- Desenvolupar criteris i metodologies d’experimentació i recerca de nous mètodes constructius en la composició d’obres musicals, i una sensibilitat crítica però oberta envers les noves propostes.
- Derivar i abstreure conceptes d’organització musical en relació al material emprat i saber-los adequar i aplicar a diferents contextos musicals.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- L’obra musical com a estructura formal i com a procés.
- Propostes d’organització i concepció temporal i les seves implicacions a nivell formal i perceptual.
- Serialisme, indeterminisme, micropolifonia, aleatorietat, modulació mètrica, minimalisme, postestructuralisme, microtonalitat, música espectral i altres iques i tendències.
- Grafismes i altres notacions simbòliques.
- Noves tècniques i possibilitats instrumentals i sonores.
- Nous formats de representació musical com a alternativa al context concertístic tradicional.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
- Sessions setmanals col·lectives.
- S’assignaran treballs de construcció musical a partir de les tècniques tractades.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
El professor avalua l'evolució que l'estudiant mostra sessió a sessió, els treballs presentats i el projecte final.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Participació i aportacions a classe | Avaluació continuada | 15% |
Resolució d'exercicis plantejats a classe | Avaluació continuada | 80% (20% per exercici) |
Entrega de dossier final | Final de curs | 5% |
Fonts d'informació bàsica
Partitures, lectures i enregistraments específics en cada cas.