ESMUC
> L'Escola
> Departaments
> Teoria, Composició i Direcció
> Assignatures
> Direcció de cor secundària (I-II)
Direcció de cor secundària (I-II)
Dades generals
Nom de l'assignatura | Direcció de cor secundària I i II | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 2n quadrimestre | ||
crèdits ECTS | 8 | ||
Valor total en hores | 240 |
Hores presencials lectives: 90 Altres hores presencials: 20 Hores per treballs dirigits (no presencials): 10 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 120 |
|
Professor/a | Lluis Vila | ||
Departament | Teoria, Composició i Direcció |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Consultar document general de Competències-Matèries.
Resultats aprenentatge (objectius generals)
Consultar document general de Resultats-Matèries.
Objectius concrets de l’assignatura
- Disposar de recursos comunicatius, partint del gest, que permetin fer arribar les seves iniciatives de forma clara i adequada.
- Aprendre el gest a partir de la posició inicial idònia de cada estudiant.
- Familiaritzar-se amb el llenguatge i els recursos tècnics de les diferents veus i tessitures, per poder-s’hi adreçar de manera adequada.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- Estils musicals diversos. Repertori coral.
- Necessitat del director com a centralitzador i unificador.
- Diferenciació del coneixement pràctic i el purament teòric. El cor com a realitat viva que cal
- treballar en el moment present i en circumstàncies constantment canviants.
- Tècniques d’estudi i d’assaig.
- Perfeccionament de les habilitats comunicatives, expressives i tècniques que configuren la interpretació des del punt de vista de la direcció de cor.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
- Classes col·lectives per a treballar aspectes comuns tant d’anàlisi com de direcció i tècnica de gest.
- Pràctica de la capacitat de comunicació i crítica constructiva.
- Sessions regulars amb piano i/o cor per trobar el lligam directe entre el coneixement après i la seva corresponent pràctica.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
L’avaluació general serà continuada durant tot el curs en funció de la participació i pràctiques de l’alumne. A més es farà una avaluació inicial d’orientació, i una altra global al final del semestre.
S’avaluarà principalment la capacitat de fer la síntesi entre el coneixement conceptual i la pràctica de la direcció de cor.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Participació i aportacions a classe | Avaluació continuada | 10% |
Pràctiques 1r i 2n terç | final del 1r i 2n terç de curs | 50% (25% per terç) |
Avaluació final | Final de curs | 40% |
Fonts d'informació bàsica
Partitures i enregistraments en funció del repertori a treballar cada semestre.