Producció de concerts i esdeveniments musicals
Dades generals
Nom de l'assignatura | Producció de concerts i esdeveniments musicals | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Formació bàsica | ||
Impartició | 2n semestre | ||
crèdits ECTS | 4 | ||
Valor total en hores | 120 |
Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: 1 Hores per treballs dirigits (no presencials): 49 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 39 |
|
Professor/a | Imma Grimalt | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Els alumnes haurien de tenir unes nocions bàsiques prèvies del que es la propietat intel·lectual, es pot obtenir informació a la xarxa (veure fonts més a baix).
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
CT1-CT2-CT3-CT4-CT5-CT6-CT7-CT8-CT9-CT10-CT11-CT12-CT13-CT14-CT15-CT17
CG4-CG5-CG10-CG11-CG12-CG14-CG16-CG17-CG18-CG19-CG23-CG24-CG25-CG 26-CG27
PG2-PG4-PG6-PG8-PG9-PG10-PG11-PG12-PG13-PG14
Resultats aprenentatge (objectius generals)
Dotar-se d’uns coneixements bàsics sobre els processos, les estructures, els rols i les funcions existents en un procés de producció i organització de concerts i esdeveniments musicals.
- Mostrar coneixement sobre els diferents marcs legals que regulen l’activitat de producció i organització de concerts i esdeveniments musicals.
- Desenvolupar unes nocions i habilitats fonamentals per a la gestió de projectes empresarials.
- Desenvolupar la capacitat de relació amb interlocutors i llenguatges diversos.
- Desenvolupar habilitats personals pràctiques per a la gestió.
- Planificar a curt i llarg termini tenint en compte la importància de la dimensió estratègica i la necessitat de ser operatiu.
- Poder organitzar un concert o qualsevol esdeveniment musical en viu ocupant diferents rols en l’estructura organitzativa.
Objectius concrets de l’assignatura
- Conèixer com s’organitzen i produeixen els actes en els diversos entorns musicals.
- Conèixer quines són les normes de protocol per a l’organització d’actes i concerts.
- Endinsar-nos en el funcionament i la gestió de les diferents agrupacions musicals.
- Mostrar com s’organitzen els festivals de diferents tipologies.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
1 - Com fer un projecte Entorn
Diagnostic
Producció
Avaluació
2 - Producció:
- Programació: pressupost i ideari
- Marketing: fulletons, web, xarxes socials
- Comunicació: premsa
- Gestió de públics: venta d’entrades, atenció el dia del concert
- Producció executiva: relació amb l’artista i coordinació amb marketing i logística
- Producció tècnica o logística
3 - Producció segons genere musical: cambra, simfònica, concerts educatius, moderna, antiga, teatre musical, des de entitat privada, des de entitat pública
4 - Simulació d’un festival
5 - Auditoris de Catalunya
6 - Protocol
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Assignatura d´impartició col·lectiva que conjugarà explicacions del professorat, presentacions de convidats, exercicis a classe, exposicions dels estudiants i activitats participatives, tant en el marc del grup com en subgrups, a fi d’extreure conclusions a partir de l’anàlisi de casos concrets.
Es treballaran les habilitats comunicatives en el marc de les relacions interpersonals professionals.
L´activitat fora de l´aula es limitarà a l´elaboració d’un projecte per organitzar un esdeveniment musical o concert i l’avaluació en funció dels resultats.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
L´avaluació de l´assignatura es fa tenint en compte:
- L´avaluació inicial o diagnòstica, que servirà per a orientar les estratègies docents per a assolir els objectius de l´assignatura.
- La participació a classe, on l´estudiant demostrarà la seva evolució.
- Els exercicis fets a classe
- L’elaboració i la presentació a classe del projecte
La qualificació de l´estudiant es determina per les activitats d´avaluació que hem presentat més amunt. Cadascuna d´elles contribuirà a la nota final segons els percentatges que detallem a continuació:
Cal haver fet el 70% dels exercicis per poder aprovar l’assignatura
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Participació de la classe | Tot el quadrimestre | 30% |
Exercicis fets a classe | Tot el quadrimestre | 30% |
L'elaboració del projecte | Finals del quadrimestre | 20% |
La presentació del projecte | finals del quadrimestre | 20% |
Fonts d'informació bàsica
- T. W. Adorno, Introduzione alla sociologia della musica, Piccola Biblioteca Einaudi, 1971,
- I. Supicic, Les fonctions sociales de la musique, dins Musique et Société, Brussel·les, 1988,
- J. Maróthy, L’Io borghese e la sua espressione musicale, dins
- A. Serravezza, La sociologia della musica, Edizioni di Torino, 1980.
- T. Kneiff, la musica come “simbolo” e “imagine” della realtà sociale, dins A. Serravezza, La sociologia della musica, Edizioni di Torino, 1980.
- P. Boulez, Puntos de referencia, Gedisa, 1984, capítol IV, “Orquesta, sala, repertorio,público”,.
- Franco Fabbri, Musica contemporanea e media: la “fallacia concentrocentrica”, a “Musice/realtà” nº 23,
- Norberto Chaves, Concert i gràfica: un segle de programes de mà a “Revista Musical Catalana”, nov-1999..
- Pierre Bourdieu, La distinción-criterio y bases sociales del gusto, Taurus Humanidades, 1991
- Beatriz Estébanez, Protocolo social y empresarial, London Diplomatic Academy S.L., Madrid 2004
- Beatriz de Orleáns, Relaciones públicas, Aguilar, 2005
- Gino Stefani, Musica barocca 2 Angeli e Sirene, Bompiani 1985
- Norman Lebrecht ¿Quién mató a la música clásica? Acento 1998
- Bernard Lehmann, L’orchestre dans tous ses éclats, La découverte 2002
- Françoise Escal, Le concert, enjeux,fonctions,modalités, Logiques sociales 2000
- Kehoe, Brendan P., La Guía del Principiante a Internet: Zen y el Arte de Internet, 1992.
- Una Guia para la Comunicacion Electronica & la Etiqueta de la Red, revisat per Joan Gargano, revisat per Ivars Balkits, Universidad de Servicios de Informatica de California Davis.