L’entorn empresarial
Dades generals
Nom de l'assignatura | L’entorn empresarial | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 2n semestre | ||
crèdits ECTS | 4 | ||
Valor total en hores | 120 |
Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: 10 Hores per treballs dirigits (no presencials): 50 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 30 |
|
Professor/a | |||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
CT1-CT3-CT4-CT6-CT7-CT9-CT10-CT11-CT12-CT13-CT14-CT15-CT17
CG16-CG18-CG23-CG24-CG25-CG 26-CG27
PG8-PG9-PG10-PG12
Objectius concrets de l’assignatura
- Conèixer el funcionament global de les empreses musicals
- Identificar les singularitats de les diferents empreses en funció de variables com el lloc que ocupen a la cadena de valor, la dimensió o el gènere musical
- Entendre el paper de l’Administració en funció del tipus d’empresa
- Determinar els perfils professionals i empresarials dels principals agents que treballen en el món musical
- Ubicar l’estudiant en un entorn professional que li permeti conèixer la realitat d’aquest àmbit des del testimoni dels seus protagonistes
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- Les empreses de la música. La cadena de valor. Les noves empreses musicals. Les empreses 360. El paper de la xarxa. Les organitzacions empresaris. Els perfils professionals. Aproximacions quantitatives.
- Anàlisi de casos. Visita i/o estudi de:
- Discogràfica
- Empresa de comunicació
- Sala de concerts
- Orquestra
- Empresa de manegement
- Formació musical
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
L’assignatura té una doble dimensió clarament diferenciada: d’una banda unes sessions de presentació de les característiques generals de les empreses musicals. Amb documentació de suport i amb una vocació de mantenir el debat a classe.
D’altra banda, visites a empreses musicals. Prèviament a cada visita, la prepararem de manera conjunta amb l’objectiu de treure’n el màxim profit i de què el paper dels estudiants durant la mateixa sigui el més actiu possible.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris
Es valora:
- L’assistència i la participació activa en els debats proposats
- La capacitat d’entendre i fer propis els conceptes treballats a classe
- L’adquisició d’uns coneixements bàsics pel que fa a conceptes i a continguts tractats a classe i en els documents proposats com a lectura
- L’aprofitament de les visites, tant pel que fa al seu desenvolupament com a la reflexió escrita que s’haurà de presentar a posteriori.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Assistència i participació activa | Tot el curs | 15% |
Treball sobre una empresa | A mig curs | 30% |
Presentació del treball | A mig curs | 10% |
Visites i informes sobre les visites | Final | 25% |
Prova final | Final | 20% |