Gestió de centres educatius
Dades generals
Nom de l'assignatura | Gestió de centres educatius | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Formació bàsica | ||
Impartició | 2n semestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: 2 Hores per treballs dirigits (no presencials): 29 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 29 |
|
Professor/a | Núria Sempere | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
CT1-CT2-CT3-CT4-CT6-CT7-CT8-CT9-CT10-CT11-CT12-CT13-CT14
CG5-CG7-CG27
PG 9 -PG 10-PG 14
Objectius concrets de l’assignatura
- Comprendre els conceptes fonamentals que defineixen la gestió d’institucions educatives com a competència de l’àmbit de la gestió
- Analitzar els components específics i les variables genèriques que caracteritzen la gestió d’institucions d’educació musical d’acord amb el seu context
- Conèixer els elements que configuren el procés de gestió d’institucions d’educació musical
- Identificar els factors crítics que modulen la gestió d’institucions d’educació musical
- Definir els àmbits i les funcions que interaccionen professionals de perfil divers a les institucions d’educació musical
- Determinar perfils professionals concurrents a l’àmbit de la gestió d’institucions d’educació musical
- Assolir una visió del panorama internacional de les institucions d’educació musical
- Dissenyar, analitzar i aplicar, en situació de rol a l’aula, les funcions concurrents a les institucions d’educació musical.
- Conceptualitzar l’avaluació com un procés d’ajut, reflexió i regulació del procés de rendiment de comptes
- Saber utilitzar un ampli ventall de recursos tecnològics relacionats amb la gestió d’institucions d’educació musical
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- El paper de l’educació musical en la societat
- Els objectius d’un centre d’educació musical
- L’impacte de l’educació musical en termes de cohesió social i equitat
- El marc legal i competencial
- L’organització dels centres:
- Disseny
- Qualitat i cercles de comparació
- Gestió de persones
- Gestió d’operacions
- Pressupost i política de preus. Cursos i exercicis pressupostaris
- Control de gestió i rendiment de comptes
- Comunicació
- Els documents de centre i la seva elaboració, aplicació i avaluació en el marc de la planificació estratègica:
i. Projecte educatiu de centre
ii. Normes d’organització i funcionament
iii. Projecte curricular de centre
- La concreció anual de la planificació estratègica:
i. Programació anual
ii. Pla d’ordenació acadèmica
iii. Pla d’activitats
iv. Pla d’acció tutorial
- El paper de les administracions públiques i les modalitats de gestió de serveis
- Els principals agents i la seva participació
- Els models d’educació musical: una mirada en el temps i una mirada en les diferents cultures
- El vincle entre la motivació i l’educació
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
- L’assignatura s’organitzarà en sessions col·lectives (presencial).
- L’alumnat tindrà una càrrega de treball individual (no presencial)
- d’anàlisi de textos
- de cerca i compilació d’informació
- de treball en equip
- de preparació d’una exposició oral individual amb suport audiovisual
- Cada sessió inclourà:
- una part expositiva de la professora i/o d’un/a dels alumnes identificant
- els trets fonamentals de la lectura o
- la institució analitzada i propiciant
- una part deliberativa amb la participació activa i obligatòria dels estudiants
- una part expositiva de la professora i/o d’un/a dels alumnes identificant
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Registre dels debats realitzats a classe | 30% | |
Comentaris redactats a casa | 20% | |
Presentació de l’anàlisi d’una institució | 30% | |
La prova final | 20% | |