Distribució i comercialització de continguts musicals
Dades generals
Nom de l'assignatura | Distribució i comercialització de continguts musicals | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Formació bàsica | ||
Impartició | 2n quadrimestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 | Hores presencials lectives: 90 | |
Professor/a | |||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap, tot i que es recomana que els alumnes hagin superat prèviament l’assignatura “Producció aplicada a la indústria de la música”.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Transversals: CT1- CT2-CT3-CT4-CT6-CT7-CT8-CT9-CT10-CT12-CT13-CT14-CT15
Generals: CG10-CG12-CG18-CG23-CG24-CG26-CG27
Específiques: PG3-PG8-PG9
Objectius concrets de l’assignatura
Aquesta assignatura està dissenyada com a continuació de “Producció aplicada a la indústria de la música”. Un cop l’alumne ha assimilat els coneixements relacionats amb la generació de continguts musicals i la seva conversió en productes, aquesta assignatura persegueix analitzar quines són les vies d’explotació de les propostes de valor en funció del tipus de formats i de públics als que van dirigits. De manera que, al finalitzar el curs, l’alumne estigui perfectament capacitat per definir i executar l’estratègia més adient de distribució i comercialització per cadascun dels productes musicals derivats del projecte musical que hagi seleccionat.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
Setmana 1
- Presentació de l’assignatura (Continguts, metodologia i avaluació)
Setmana 2
- Màrketing musical (l’intercanvi de valor)
Setmana 3
- El mercat B2B i el mercat B2C
Setmana 4
- Els mercats internacional
Setmana 5
- Distribució i monetització drets d’autor (les entitats de gestió)
Setmana 6
- Comercialització drets d’autor (les sincros)
Setmana 7
- Distribució i comercialització música enregistrada I (identificació dels agents a la cadena de distribució digital)
Setmana 8
- Distribució i comercialització música enregistrada II (estratègies de monetització)
Setmana 9
- El pla de distribució i comercialització (criteris de selecció de l’estrategia correcte, exemples)
Setmana 10
- Distribució i comercialització música enregistrada III
Setmana 11
- Distribució música en directe
Setmana 12
- Comercialització música en directe
Setmana 13
- Distribució i comercialització marxandatge
Setmana 14
- Presentació plans de distribució i comercialització
Setmana 15
- Prova final (revisió i últimes consideracions)
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
Els continguts de l’assignatura es treballaran de manera individual fora de l’aula, mitjançant lectures (com ara articles, publicacions, informes sectorials i estudis especialitzats) i recursos audiovisuals. A l’aula, els continguts docents seran impartits pel professor i analitzats de manera conjunta.
Planificació de les activitats (descripció i temporalització)
Durant el transcurs de l’assignatura, els alumnes hauran de realitzar una pla de distribució i monetització dels continguts musicals derivats d’un projecte de la seva elecció que encara no hagi estat comercialitzat.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
L’asignatura serà evaluada d’acord amb els següents criteris:
- Assistència i participació - 20%
- Entregables parcials - 30%
- Presentació oral del pla - 10%
- Document final- 30%
- Exàmen final (test) - 10%