Gestió comptable i financera
Dades generals
Nom de l'assignatura | Gestió comptable i financera | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Formació bàsica | ||
Impartició | 1r semestre | ||
crèdits ECTS | 6 | ||
Valor total en hores | 180 |
Hores presencials lectives: 45 Altres hores presencials: 5 Hores per treballs dirigits (no presencials):5 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 10 |
|
Professor/a | David Regalado Teixidó | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Transversals: CT3-CT4-CT6-CT11-CT15
Generals: CG18-CG24-CG27
Especifiques: PG8-PG12-PG15
Objectius concrets de l’assignatura
Proporcionar a l'alumne els coneixements fonamentals de la Comptabilitat Financera com a sistema d'informació, en els seus diferents àmbits de valoració, registre i comunicació.
Després de l'estudi d'aquesta assignatura, l'alumne ha d'haver assolit un coneixement sòlid de la disciplina comptable, entesa com un procés on l'últim propòsit és oferir informació de caràcter financer que sigui útil als usuaris d'aquesta informació per a la presa de decisions
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
1. Conceptes comptables (18 hores)
a) Diferència entre comptabilitat general i comptabilitat pública o pressupostària.
b) Comptes anuals.
c) Comptes de resultats.
i. Ingressos i despeses.
d) Balanç.
i. Actiu no corrent.
ii. Actiu corrent.
iii. Patrimoni net.
iv. Passiu no corrent I el Passiu corrent.
e) Cicle comptable.
2. Casos pràctics. (15 hores)
3. Anàlisi de Balanços i financera (6 hores)
a) Anàlisi de Balanços
i. Interpretació del Balanç.
ii. Anàlisi de l'equilibri patrimonial, financer i econòmic.
b) Casos pràctics.
4. Impostos (6 hores)
a) Impost sobre el valor afegit.
b) Impost sobre la renda de les persones físiques.
c) Impost sobre Societats.
d) Altres impostos. Successions i donacions, ITP i AJD i altres.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
Classes presencials magistrals actives on s’exposa el temari i es proposa activitats que es resolen col·lectivament creant debat al voltant dels conceptes apuntats.
Planificació de les activitats (descripció i temporalització)
Durant les sessions docents es va alternant temari amb activitats, gran part d’elles resoltes conjuntament .
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
Assistència, confecció de les diferents activitats i participació en les mateixes amb dues proves finals, una de teòrica i una de pràctica.
A final del temari, prova tipus test de la part teòrica amb un valor màxim del 25% i un altra prova de resolució pràctica amb un valor màxim del 75%.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Confecció dels casos pràctics | Durant les sessions | Màxim un 1/3 de punt nota final |
Participació en la resolució dels casos pràctics | Durant les sessions | Màxim un 1/3 de punt nota final |
Assistència | Durant les sessions | Màxim un 1/3 de punt nota final |
Prova coneixement teòric | Al final de l’avaluació | Màxim 25% nota final |
Prova coneixement pràctic | Al final de l’avaluació | Màxim 75% nota final |