Desenvolupament professional
Dades generals
Nom de l'assignatura | Desenvolupament professional | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 1r semestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 45 Altres hores presencials: 1 Hores per treballs dirigits (no presencials): 10 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 34 |
|
Professor/a | Núria Sempere, Xavier Fina, Ester Bonal | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Transversals: CT1-CT3-CT4-CT7-CT9-CT10-CT12
Generals: CG10-CG18-CG24-CG26
Específiques: PG3-PG8-PG9
Objectius concrets de l’assignatura
- Conèixer quines són les habilitats necessàries, per tal de poder creuar els diferents ponts que hi ha entre el món estudiantil i el món professional.
- Conèixer les diverses carreres professionals que es desenvolupen als diversos entorns musicals.
- Identificar les institucions musicals, la seva raó de ser, la seva lògica de funcionament i les seves estratègies de captació de treballadors.
- Mostrar un coneixement mínim de l’entorn jurídic dels músics freelance i dels contractes laborals.
- Treballar la construcció de les identitats professionals.
- Conèixer instruments i estratègies per al desenvolupament professional
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- Empreses i institucions musicals: descripció i valoració
- Carreres professionals musicals: exigències i possibilitats
- Entorn jurídic i fiscal dels músics que treballen per compte propi i per compte aliè.
- El perquè de la música comunitària
- El professional docent de la música
- Anàlisi de realitats laborals
- Adequació a realitats laborals en canvi constant
- Elaboració del propi currículum
- Creació d’un projecte de música comunitària
- Habilitats comunicatives en el marc de les relacions interpersonals professionals.
- Rols i tasques dins els equips. Lideratges
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
L’assignatura s’organitzarà en sessions col·lectives (presencial).
Cada sessió inclourà una part teòrica que desenvoluparà el professor, i una part pràctica, amb la participació activa dels estudiants, que exemplificarà la part de continguts (presencial).
Treballs individuals (no presencial).
Presentació dels treballs i discussió sobre el contingut i la forma(presencial).
Planificació de les activitats (descripció i temporalització)
- Classes participatives amb suport informàtic (1,5 hores setmanals)
- Activitats participatives relacionades amb els continguts teòrics ( 1,5 setmanals)
- Activitats d'avaluació (durant el curs)
- Elaboració i presentació d'un treball escrit (al final de l'assignatura)
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
- Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura.
- S’aplicarà el criteri d’avaluació continuada formativa amb registres d’avaluació puntuals tenint present:
- El disseny i presentació d’activitats, defensa de treballs
- La participació i les competències demostrades in situ durant el procés d’interacció didàctica
- Controls escrits puntuals
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Avaluació inicial. Prova escrita de coneixements previs sobre l’assignatura | Inici de curs | 0% |
4Participació activa i competències demostrades in situ durant l'activitat lectiva | Avaluació continuada formativa | 40% |
Presentació de treballs | Avaluació continuada | 20% |
Exposició del treball final | Final de curs | 40% |