Raimon Àvila

Raimon Àvila
Grau:
Formació Corporal i Comunicació I i II

Llicenciat en dansa contemporània per l'Institut del Teatre de Barcelona. El 1983 completa els seus estudis a l'escola Mudra, de Maurice Béjart, a Brussel·les i, novament a Barcelona, fa cursos d’especialització en diverses tècniques conscients, entre les qual cal destacar el Seitai i les tècniques Feldenkrais i Alexander.

Com a ballarí forma part de les companyies: Ballet Contemporani de Barcelona, Avelina Argüelles, MUDRA, Teatre Metropolità de Barcelona, Companyia de Dansa de l'Institut del Teatre i Cos de Ball del Gran Teatre del Liceu. Ha escrit, estrenat i publicat diverses obres de teatre i guanyat premis de poesia (Vicent Andrés Estellés, Flor Natural Jocs Florals de Barcelona, etc.). Va coreografiar i dirigir part de la cerimònia dels Jocs Olímpics de 1992 i, l’11 de setembre de 2004, la Sardana de la pau, al Fòrum de les Cultures. Des de 1988 imparteix classes de tècniques de coneixement corporal, moviment i taller de teatre físic a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre, així com de consciència corporal a l’Escola Superior de Música de Catalunya. La seva línia d’investigació principal s’articula al voltant de les relacions d’interdependència entre l’emoció i el moviment.

És professor del Departament de Pedagogia de l'ESMUC des del 2001.

Últimes publicacions

Llibres

  • Àvila, R. (2003).  Jirí Kylian: Somniador de danses, Barcelona: Institut del Teatre.
  • Àvila, R. ( 2011). Moure i commoure, consciència corporal per a actors, músics i ballarins, Barcelona: Institut del Teatre.
  • Àvila, R. (2014). Impulsos, emoció i moviment en l’intèrpret escènic, Barcelona: Institut del Teatre.
  • Àvila, R. (2018). Cos i música, pràctiques conscients per a la millora de la interpretació musical, Barcelona: Editorial Boileau.

Articles

  • Àvila, R. (2007). Fernand Shirren i els moviments del ritme. ESTUDIS ESCÈNICS (32).
  • Àvila, R. (2009). Jirí Kylián, somniador de danses. ESTUDIS ESCÈNICS (35).
  • Àvila, R. (2012). Ensenyaments artístics i neurociència de les emocions. ESTUDIS ESCÈNICS (38).