Ponents i tallers

Ponents

tejada copia

Dr. Jesús Tejada, Institut de Creativitat i Innovacions Educatives de la Universitat de València.

Ponència: Una revisió diacrònica de la tecnologia en els processos d'aprenentatge musical.

+info

Cavalier

Deborah Cavalier, senior Vice President of Online Learning and Continuing Education of Berklee College of Music.

Ponència: L'educació musical en entorns virtuals. L'experiència de Berklee College of Music Virtual.

+info

evangelos

Dr. Evangelos Himonides, Professor of Technology, Education, and Music in Institute of Education, University College London

Ponència: Challenges of music education since the fourth Industrial Revolution and the pandemic / post-pandemic

+info

Tallers

Metodologies actives com a suport per a l'educació musical amb tecnologia

Antonio Calvillo (Musikawa)

antonio calvillo

Taller pràctic en el que es vivenciarà i es descubrirà el poder que ofereixen les metodologies actives (ABP, Reptes, Flipped, Gamificació, Visual Thinking, Design Thinking, Cooperatiu...) en l'aprentatge musical mitjà amb tecnología. Si vols que el teu alumnat aprengui d'una manera "memorable", aquest és el teu taller.

+info

La creació musical col·lectiva com a estrategia d'aprenetatge

Carlos Andrés Bonilla (ICESI)

carlos andres bonilla

Els processos de creació mobilitzen diferents sabers que han de ser integrats amb la finalitat d'aconseguir un nou producte creatiu. Amb aquest taller crearem col·lectivament un fragment musical utilitzant un format instrumental bàsic d'estètica pop i en el procés reflexionarem al voltant de les estratègies que fan possible un aprenentatge significatiu de diferents aspectes del llenguatge musical.

+info

Creació d'un instrument digital amb max/msp

Àlex Barrachina (ESMUC)

avatar

El projecte de crear un instrument digital és una òptima forma de fomentar la imaginació i el pensament creatiu, d'introduir-se en la tecnologia musical, en la interpretació amb instruments electrònics i en l'experimentació de noves formes d'expressió musical.

+info

Reflexions sobre el futur de l'ensenyament musical superior

Dr. Enric Guaus (ESMUC)

Enric-Guaus_medium

En aquest taller es presentaran diferents aspectes, a priori inconexes, que indiquen que el futur de l'ensenyament musical superior ja ha iniciat un lent camí de canvi. Si bé l'impacte de la pandèmia ha accelerat alguns processos, els canvis profunds ja s'alviraven a finals de la segona dècada del S.XXI. La xerrada, basada en els intercambis d'opinions i conferències organitzades en el marc del projecte SMS de l'AEC, està pensada per a ser un xic provocativa i proposa un escenari de l'ensenyament musical que, lluny de justificar si és quelcom bo o dolent, és quelcom més que probable.

+info

Soundtrap i educació musical

Jess Kertz (Soundtrap)

jess

T'interessa la col·laboració virtual? Has considerat fer la teva música i composició digitalment? Vine i aprén sobre Soundtrap, un DAW basat en la web i com pot grabar, mesclar i elevar la teva práctica musical de maneres simples. Veurem junts i construirem la nostra comunitat de Soundtrap. Ens veiem al taller!

+info

Harmonia en petites dosis: continguts digitals per a l'educació musical

Rafael Fernández de Larrinoa (Conservatorio Profesional de Getafe)

rafael fernández de larrinoa

El oído armónico (www.bustena.com) va nèixer com un respositori d'extractes musicals per ser utilitzats a les meves classes d'harmonía. Organitzades en diferents nivells de dificultat, els extractes cobreixen una gran varietat d'estils històrics i actuals amb la finalitat d'aproximar la teoría a la experiència musical real. Amb aquest taller coneixereu diverses maneres d'aplicar aquest tipus de materials en el context d'assignatures com l'educació auditiva o l'harmonia.

+info

Introducció al món del Makey-Makey i Scratch

Jordi Soler (ESMUC)

Jordi-Soler

En aquest taller coneixerem una nova eina pedagògica que estimula la creativitat i la imaginació del professorat a l'aula: Makey-Makey. A través d'una petita placa connectada a un ordinador, se'ns obriran noves possibilitats didàctiques que potencien l'aprenentatge creatiu de l'alumnat. D'aquesta manera, es poden crear instruments capaços de reproduir qualsevol so, i utilitzarem el llenguatge de programació visual Scratch per configurar aquests nous instruments.

+info